Žmonės žavėjosi darbo automatizavimu ir robotų kūrimu nuo pat neatmenamų laikų. Seniausi rašytiniai tekstai mini robotus Golemo legendoje!

Golemas, šaltinis kompiuterinis žaidimas Prince of Persia

Golemas, šaltinis kompiuterinis žaidimas Prince of Persia

Mūsų protėviai stengėsi sukurti į save panašią mašiną visomis savo laiko moderniausiomis priemonėmis. Negalėdami programuoti, judesių seką atkurdavo dantračių, ratukų ir skriemuliukų sistemomis. Taip gimdavo automatonai – mašinos, galėdavusios iš paprasto varikliuko sukimosi netgi roboto ranka parašyti ištisą tekstą!

Šiandien pabandykime sukurti automatoną ir mes. Parodysime jums, kaip sukurti gana sudėtingą, bet labai įdomų automatoną, kurį galima vėliau ne tik atsispausdinti 3D spausdintuvu, bet ir susikonstruoti iš popieriaus!

Tikimės, kad ši pirmoji automatono pamoka paskatins jus domėtis mechanika, gilinti jos žinias kuriant sudėtingesnius automatikos prietaisus.

Šis automatonas naudos įdomų mechanikos principą, išnaudojantį dviejų dantračių greičių sukimosi skirtumą.

Idėja šiam automatonui ir kai kurios iliustracijos iš puikaus popierinių automatonų puslapio:
http://paperpino.net/wap/

Puslapyje bei iliustracijoje matote, kaip įdomiai, regis atsitiktine tvarka du tolygiai besisukantys skrituliai mėto iš priekio matomą lėktuvėlį! Panaudodami Solidworks funkcijas mes taip pavėtysime virš bangų laivelį.

Pradėkime nuo veikiančio abstrakčių formų modelio.

Savarankiškai sukurkite tokias keturias detales ir išsaugokite tame pačiame kataloge.

Reikės:

  • Apytiksliai 10mm skersmens cilindro (ilgis nesvarbu).
  • Vieno maždaug 70mm skersmens skriemulio, iš kurio vėliau gaminsime dantratį. Kaip matote nuotraukoje, skriemulys turėtų turėti skylę centre (skersmuo nesvarbus) bei rankenėlę šone.
  • Vieno tokio pačio skriemulio tik maždaug 60mm skersmens.
  • Vieno ~15cm ilgio stačiakampio gretasienio su dviem rankenėlėmis. Ant šio paskui statysime savo laivelį!
  • Vienos tokios pat rankenėlės tik apie 10cm ilgio.