Įsijungiame SolidWorks programą.

Capture12

Įkeliame failą (File > open > Lego_man2). Failą rasite čia.

s3

Pasirenkame (File > Make assembly from part)

s1

Spaudžiame „Create Layout”.

s2

Matome tokį vaizdą SW lange.

s4

Tuomet įkeliame lego žmogeliuką (Assembly > Insert component > Lego Man 2)

s5

s6

Spaudžiame ant lego žmogeliuko galvos viršaus dešiniu pelės klavišu ir pasirenkame (Assembly > Insert Components > New Part)

s7

Lego žmogeliukas tampa lyg sudarytas iš vielučių (kontūrų).

s9

Paspaudę ant lego žmogeliuko viršugalvio paviršaus su (Sketch > Circle) brėžiame 14 mm diametro apskritimą.

s11

s10

Dabar ištempiame ir paverčiame apskritimą trimačiu objektu. Tai daroma paspaudus (Features > Extrude Boss).

s12

Pasikeičiame parametrus. Pasirenkame 11 mm žemyn link kaklo (Direction 2) ir 4 mm į viršų nuo galvos (Direction 1).

s13

Spaudžiame „Ok“ – ant žalios varnelės kairėje. Matome tokį vaizdą.

s14

Dabar reikia iškirpti ertmę galvai. Mums reikia pasirinkti „Section View“ funkciją, kad matytume kur reikės kirpti skylę.

s16

Pradžioje matome tokį vaizdą.

s15

Pasirenkame „Right Plane“ ir tada galime puikiai iš šono matyti šalmo viduje lego žmogeliuko galvą.

s17

Spaudžiame „Ok“ – ant žalios varnelės kairėje. Matome tokį vaizdą.

s18

Atlikę šią užduotį pasirenkama apatinę šalmo dalį, ir per centrą (atsiranda x ) nubrėžiame 10,5 mm skersmens apskritimą.

s19

Iškerpame pažymėtą apskritimą paspaudę ant (Features >Extruded Cut). Kerpame 9 mm gylio skylę.

s20

Dabar turime iškirpti dalį, kurios dėka šalmas užsidės ant lego žmogeliuko galvos.

s21

Pasirenkame šalmo dugną ir centre nubrėžiame apskritimą. Apskritimas turi būti 4,9 mm skersmens.

s22

s23

Vėl kerpame skylę su (Features > Cut Extrude) komanda. Iškirptos skylės aukštis turi būti 1,7 mm, o diametras 4,9 mm.

s24

Jūs pagaminote žmogeliukui šalmą, tačiau jam dar reikia plyšelio akims. Jus reikės išskirpti skylutes. Šiam uždaviniui atlikti Jums reikės sukurti pagalbinę plokštumą ir iškirpti skylę. Tai atliekame šia komandų seka: Features > Reference Geometry > Plane.

s25

Atsidarusio lango kairėje esančioje rožinėje juostelėje pasirenkame cilindro išorinį plotą, o antroje violetinėje juostelėje – pasirenkame plokštumą „Right Plane“.

s26

Naujai sukurtoje plokštumoje brėžiame skylę akims, pvz, stačiakampio formos (galimi ir kiti variantai). Spaudžiame Sketch > Rectangle komandas.

s27

Dabar kerpame skylę 5 mm paspaudę ant komandų (Features > Cut Extrude).

s28

Nenusiminkite, jei iš pirmo karto nepavyko. Visada galite pakeisti savo šalmo matmenis ir iškirpimo vietą. Dizaino „medyje“ pasirinkite paskutinį „Extruded cut“. Dešiniu pelės mygtuku pasirinkę „Edit Sketch“ galite keisti poziciją ir matmenis.

s29

Jei teisingai atlikote aukščiau esančius uždavinius, Jums pavyko pasigaminti šalmą. Dabar galite keisti jo formą.

s30

Pasirinkus viršutinį kraštą ir komandų eigą (Features > Fillet) bei pasirinkus suapvalinti 4,5 mm, gausime tokį vaizdą.

s32

Jei suapvalinsime skylės kraštus (Features > Fillet) pasirinkę 0,8-1,5 mm, gausime tokį vaizdą.

s33

Jūsų šalmas baigtas. Nepamirškite išsisaugoti savo vardu šio 3D gaminio pasirinkę STL formatą!

s35