Daugumai patinka skrydžio stebuklas ir nepakeliami, bet ore kybantys mechanizmai. Dar įstabiau, kai kyboti sugeba aparatas be variklio! Suprojektuokime ir mes tokį vieną.

Šios pamokos tikslas yra sukurti sklandytuvo formą kuo greičiau. Todėl detalių dydžiai mums bus nesvarbūs.

Pasirenkame dešinę plokštumą (right plane)

1 - plokstumos

Nubraižome sklandytuvo fiuzelažą (korpusą). Kokią formą braižyti? Reikia, kad sklandytuvas turėtų kuo daugiau keliamosios jėgos. Pasinaudokime NASA mokomąja medžiaga ir braižykime sklandytuvą taip, kad oras mūsų aparatą keltų. Tai įmanoma kai orui tenka keliauti toliau viršumi negu apačia!

pic4

Pirmiausia nusibraižykime sklandytuvo korpuso (fiuzelažo) formą pasinaudodami linijos įrankiu.

2 -dvimatis eskizas is liniju

Dabar pabandykime pagražinti sklandytuvą naudodami užapvalinimo (fillet) funkciją, pasirinkdami kampus ir nustatydami užapvalinimo spindulį.

3 - eskizo usapvalinimai

Puiku, turime lėktuvo formą.

Laikas ją iškelti į 3D.

4 - eskizas

Pasinaudojame Extruded Boss/Base funkcija ir iškeliame.

5 - iskeliame lektuvo fiuzelaza

Taigi dabar turėdami fiuzelažą galime uždėti sparnus. Pasirenkame lėktuvo šoną ir tada paspaudžiame Eskizo (sketch) funkciją.

6 - pasirenkame sona

Nubraižome sparno formą pasinaudodami linijos įrankiu. Nepamirškime kaip turi atrodyti aerodinamiškas sparnas.

7 - sparno piesimas

Vėl užapvaliname pasinaudodami „fillet“ funkcija.

8 - sparno uzapvalinimas

Išsaugojus eskizą reikia sparną iškelti su „Extruded boss/base“ funkcija.

9 - sparno iskelimas

Tačiau padarykime savo sparną daug kietesnį jį susiaurindami parinkčių lange parinkdami susiaurinimo laipsnį.

10 - sparno susiaurinimas

Dabar uždekime stabilizatorių. Vėl pasirinkdami fiuzelažo šoną ir nubraižydimi sparno formą.

11 - stabilizatoriu eskizas

Užapvaliname su fillet

12 - stabilizatoriu uzapvalinas eskizas

Iškeliame ir susiauriname

13 - stabilizatoriu iskelimas

O dabar reikia uždėti vertikalų stabilizatorių. Pasirenkame kitą fiuzelažo šoną, nei kurį naudojome sparnams ir stabilizatoriui.

14 - ruderio eskizo plokstumas

Pasirinkus „sketch“ funkciją nubraižome stabilizatoriaus formą.

15 - ruderio eskizas

Dabar iškeliame su „Extruded boss/base“

16 - ruderio iskelimas

Puiku – turime pusę sklandytuvo

17 - puse sklandytuvo

Dabar padarykime kitą pusę. Pasirinkime veidrodinio atspindžio („mirror“) funkciją.

18 - mirror funkcija

Veidrodinio atspindžio plokštumoje (Mirror Face/Plane) pasirenkame fiuzelažo šoną.

19 - veidrodzio plokstuma

Ir dabar, kad nereikėtų taip ilgai pasirinkinėti atskiras detales pasirenkame iš karto visą kūną („Bodies to mirror“)

20 - veidrodinis kunas

Tai štaip atrodys baigtas sklandytuvas

21 - veidrodinis vaizdas

Sklandytuvas baigtas! Beveik. Truksta pagražinimų

22 - sklandytuvas baigtas

Suapvalinti fiuzelažą naudojame „Fillet“ funkciją ir nustatome užapvalinimo spindulį.

23 - sklandytuvo uzapvalinimas

Dabar jau tikrai baigtas. Beliko tik nuspalvinti

24 - dabar tai tikrai baigtas

 

Gero Oro.

robotinis sklandytuvas v2