Užsiėmimo metu naudojamos sąvokos:
Sketch – brėžinys, tai paprastas piešinys, kurį galime naudoti pirmajai detalės formai sukurti. Šią formą galėsime karpyti, pridurti kitų formų.
Line – pagrindinis įrankis kurti brėžinio formoms.
Construction line – pagalbinė linija, kuri padeda nubrėžti formas, bet vėliau formų iškėlime ar karpyme kaip kirpimo ar iškėlimo kontūras nedalyvauja.
Smart dimension – atstumo, kampo ar apskritimo skersmens bei spindulio matmenų nustatymo įrankis.
Constrain – piešinio geometrijos elementų tarpusavio ryšys.
Trim – linijos piešinyje (brėžinyje, angl. Sketch) trynimo įrankių rinkinys.
Closed Contour – uždaras kontūras, jeigu kontūras bus neuždarytas, likęs nors mažytis tarpelis tarp linijų, nepavyks iškelti brėžinio į tūrinį, trimatį vaizdą.

Užsiėmimo metu naudosite:

  • Brėžinio įrankį Sketch
    • Brėžinio įrankį Line
    • Brėžinio įrankį Corner Rectangle
    • Brėžinio įrankį Trim Entities
  • Brėžinio iškėlimo įrankį Extrude Boss/Base

Solidworks (SW) stiprioji pusė yra greitas ir efektyvus 2D (dvimačių) eskizų pavertimas 3D (trimatėmis) formomis. Tad norint išmokti braižyti 3D, reikia pradėti nuo 2D. O papraščiausias brėžinys yra namas. Eskizo (Sketch) įrankių juostoje pasirenkame naujo eskizo pradėjimo mygtuką (Sketch). Tada atsiradusiame vaizde pasirenkame plokštumą ant kurios braižysime. Šiuo atveju nėra svarbu kurią, renkamės priekinę (Front).

1 - plokštuma

Į darbą Solidworks patogu žiūrėti, kaip į programavimą – viskas vyksta greičiau ir stabiliau, kai mes automatizuojame. Vienas iš braižymo automatizavimo įrankių yra elementų susiejimas tarpusavio santykiais, kitaip vadinamas apibrėžimu arba sukaustymu (Sketch Relations).

Pirmas apibrėžimas/sukaustymas, ar išsamiau, tarpusavio ryšių sukūrimas, kurį padarysime yra stačiakampio vieno kampo pririšimas prie koordinačių pradžios (raudonos rodyklės pradžios taško). Tai mes atliksime sukurdami geometrinį ryšį (Constrain).

Daroma taip: pasirinkę stačiakampio brėžimo įrankį, kursorių nuvedame prie koordinačių pradžios ir tada jis automatiškai prikimba prie rodyklės pradžios! Spustelkime kairiuoju pelytės klavišu ir pradėkime brėžti stačiakampį!

Nuotraukoje žemiau stačiakampio įrankio vieta nuspalvinta geltonai viršutinėje įrankių juostoje.

2 - namo siena

Kitas apibrėžimo būdas yra priskirti matmenis. Nubraižius stačiakampį priskirkime jo kraštinėms matmenis matmenų įrankiu (Smart Dimension) – šiuo atveju tebus 80 x 80 mm. Pastebėkite, kad stačiakampis pajuodavo, tai reiškia, kad jis pilnai apibrėžtas, tai yra patogus žymėjimas, nurodantis, kad užtenka dėlioti santykius ir galime judėti toliau.

Jeigu stačiakampis jums nepajuodavo, galbūt pradėjote jį brėžti ne koordinačių pradžios taške (Origin)? Detalę pagaminsite ir taip, bet būtų saugiau jį ten pririšti. Spauskite ant stačiakampio kampo kairiuoju pelytės klavišu, tuomet paspauskite ir laikykite CTRL klavišą ir laikydami jį, spustelkite pelytės kairiuoju mygtuku ant koordinačių pradžios taško. Kairėje pasirinkite „Coincident“ sąsają tarp taškų.3 - matmenu uzdejimasDabar uždėkime mūsų namui stogą. Pasirenkame linijos įrankį ir nubrėžiame vieną liniją į viršų ir tada vieną žemyn.

Piešdami liniją žemyn būtinai ją baikite stačiakampio kampe (spustelkite ten pelyte). Jeigu stogo kraštas liks kyboti, mums nepavyks brėžinio paversti trimačiu objektu nes programa neras uždaro kontūro (Closed Contour). Jeigu taip nutiktų, bandykite priartinti brėžinį sukdami pelytės rutuliuką, suraskite linijos pabaigos tašką, jį pažymėkite pelytės kairiuoju mygtuku, tada laikydami klaviatūroje CTRL pažymėkite pelyte stačiakampio kampą, kairėje atsiradusiame geometrinių sąryšių meniu pasirinkite „Coincident“.
4 - stogo pirma linijaO dabar padarykime mūsų stogą simetrišką. Paspaudę ir laikydami CTRL klavišą klaviatūroje, pelytės kairiuoju klavišu pasirinkime abi stogo linijas. Tada kairėje pusėje atsiradusiame parinkčių lange parisinkime Equal.

Mūsų linijos taps vienodo ilgio. Solidworks (SW) eskizai turi tris pagrindinius elementus: linijas, taškus ir apskritimus. Ryšiai tarp jų yra įvairūs. Siūlome juos patyrinėti po nubraižyto namo. 5 - stogo liniju sulyginimas Nustatykime stogo aukštį. Pasirinkę „Smart Dimension“ įrankį uždedame matmenį tarp stogo viršutinio taško ir apatinės linijos. Šiuo atveju 40 mm. Mūsų namas vėl pilnai aprašytas („Defined“ arba „Constrained“). 6 - stogo matmenysSW 3D funkcijas atlieka su eskizų plotais, taigi visada braižant svarbu nepalikti atvirų konturų (nėra kaip rasti plotą), arba nepalikti daug susikertančių plotų. Geriausia praktiką – vienas eskizas – vienas uždaras kontūras. Tačiau dabar, turime du: kvadratą ir trikampį. Kad sumažintumėme kontūrų skaičių pasinaudosime dar vienu eskizo įrankiu – pagalbinėmis linijomis (Construction Line).

„Construction Line“, pagalbinė linija, tai linija, kurią matome ir galime apibrėžti sąryšiais su kitais eskizo elementais, bet ji nedalyvauja tolesniuose detalės kūrimo žingsniuose, negali sudaryti uždaro kontūro. 

Pelyte pažymėję viršutinę stačiakampio liniją, kairėje esančiame parinkčių lange pažymėkime „For construction“ langelį. 7 - for construction padarymasDabar nubraižykime langą ir duris pasinaudodami jau pažįstamu stačiakampio įrankiu.

8 - langai ir durys

O dabar apibrėžkime juos nustatydami matmenis „Smart Dimension“ įrankiu.

Svarbu pastebėti, kad stačiakampiai bus visiškai apibrėžti erdvėje tik tada, kai ne tik nustatysime, kokio dydžio yra šie stačiakampiai, bet taip pat kiek jie yra nutolę nuo kraštų ar kitų elementų. Kai elementai pajuodavo, reiškia, kad visos geometrinės figūros turi parametrais nustatytus matmenis. Tai naudinga nes ateityje prie šių linijų jungiant kitas geometrines formas, iškirpimus, šių pradinių linijų padėtis keisis tik tada, kai mes keisime tai apibrėžiančius parametrus!

9 - langu matmenys

Dabar vėl turime papildomą plotą, tačiau šį kartą pasinaudoti pagalbinėmis linijomis neužteks. Reikia ištrinti durų apačios liniją. Tam pasinaudojame kirpimo įrankiu „Trim entities“, šio įrankio  „Power trim“ parinktimi. Naudojant „Power trim“ parinktį braukiame per norimus ištrinti elementus ir programa automatiškai pasirenka kiek reikia ištrinti. Jeigu per daug įsismaginsite trindami (tai yra labai smagus įrankis), visada nepamirškite savo draugo CTRL+Z!

Jeigu iškart nepavyks panaikinti durų apačios, galite testuoti ir „Trim to closest“ parinktį „Trim Entities“ pasirinkimų apačioje.  

10 - iškirpti duru apačia

Taigi, kai viskas baigta – turime tokį vaizdą ir dabar laikas pereiti į 3D pasaulį! Tam reikia išsaugoti eskizą dešinėje viršuje esančiu mygtuku „Exit Sketch“

11 - išsaugoti eskiza Dabar iškeliame namo kontūrą aukštyn! „Features“ įrankių juostoje pasirinkime „Extruded Boss/Base“. Iškelkime pvz. 10 mm. Ir spauskime ant žalios varnelės kairėje viršuje, patvirtinančios įrankio parinktis.13 - iskelti namaO, atsiminiau, kad žiemą nebūtų šaltą, namui praverstų kaminas! Taigi tam dabar ant mūsų naujo 3D vaizdą nubraižysime kaminą. Tam padaryti reikia 1 – pelyte pažymėti jau iškeltą plokštumą ant kurios braižysime, 2 – pasirinkti „Sketch“ funkciją. 12 - pasirinkti eskiza tada extrusded boss baseTada nubraižome ir apibrėžiame matmenimis (Smart Dimension) kaminą (40 x 10 mm, nuo krašto nutolęs 15 mm, o iškilęs 10 mm virš stogo). 14- kamino eskizasKai namas apibrėžtas galime judėti prie 3D. Vėl išsaugojus eskizą ir pasirinkus 3D iškėlimą „Extruded Boss/Base“, kaminas kelsis iššokęs virš bendro vaizdo. Taip nutinka todėl, kad SW funkcijos visada išsaugo paskutinius naudotus parametrus, o šiuo atveju taip pat ir kryptį, kuria reikia kelti. Tai pakeisti, tiesiog pasirenkame „Reverse direction“. 

Jeigu esame patvirtinę kamino iškėlimo veiksmą žalia varnele, galime sugrįžti į šio veiksmo redagavimą spausdami pelytės kairiuoju klavišu ant veiksmo ikonėlės ir tada atsirandantį mygtuką „Edit Feature“.15 - pasirinkti kitą puseŠaunu turime pirmąjį suprojektuotą namą! Galbūt turite idėjų, kaip padaryti jį unikalų, savą? Kai kurie moksleiviai namo viršuje iškerpa dar vieną langelį, širdelės ar kitos įdomios formos. Ją galite sukurti linijomis! Apibūdinti matmenimis šį kartą nebūtina, sėkmės!16 - namas