Antroje eskizo pamokoje susipažinsime su apskritimu ir kitais greito braižymo įrankiais. O nubraižysime žmogeliuką. Pirmiausia pasirinktoje plokštumoje nubraižome stačiakampį 80 x 10mm. 1 - staciakampis Dabar užauginkime žmogeliuko koją ir ranką linijos įrankiu. Nupieškime koją apačioje į šoną, ranką viršuje. „Sukaustydami“ jas („define sketch“), pasinaudokime jau pažįstamu „Smart dimensions“ įrankiu.

Mums prireiks ilgio ir kampo, kuriuo linijos pasvirusios viena į kitą. Kampas yra nurodomas pajungus „Smart Dimensions“ įrankį, tuomet pasirinkus vieną, o tada kitą liniją. Solidworks automatiškai supranta, kad dabar reikia apibrėžti kampu – kaip patogu! Uždėkime pvz. 40 ir 60 laipsnių kampus. 2 - linijos su matmenimisRankai ir kojai reikia ne tik ilgio, bet ir pločio, tai yra, vidinės rankos pusės linijos. Kad nereiktų nuobodžiai braižyti tam reikalingų lygiagrečių linijų, pasirenkame „Offset entities“ funkciją ir paspaudžiame ant linijų, kurias norime dubliuoti. Parinkčių lange taip pat pasirinkime „Reverse“, kad dubliavimo kryptis būtų tokia, kokia mums reikalinga. 3 -  liniju iskelimas Tada sukurkime uždarus kontūrus, stačiakampius uždarydami su linijos įrankiu. Galutinis vaizdas po šio veiksmo turėtų atrodyti maždaug taip:4 - uzdarome linijasDabar sužinosime apie vieną funkciją, gerokai pagreitinančią darbą, veidrodinį kopijavimą! Įsivaizduokite, mums nereikia kurti viso objekto, jeigu jis simetriškas, užtenka tik sukurti vieną dalį!

Pirmiausia mums reikės pagalbinės linijos, apie kurią kopijuosime. Ji yra linijos parinkties meniu „Centerline“.

5 - pasirenkame centerline

Nubrėžkime šiuo „Centerline“ įrankiu bet kur dešiniau pusės kūno vertikalią liniją. Tada laikydami klaviatūroje CTRL spustelkime ant viršuje linijos esančio taško ir, nepaleisdami CTRL, ant kūno stačiakampio viršutinės linijos. Parinkčių meniu kairėje pasirenkame – „Midpoint“. Tą patį padarome su apatine linija.

centerline - centre

Dabar galime pasirinkti veidrodinio atspindžio funkciją („Mirror entities“).  Pasirinkime ką kopijuosime.

6 - mirror

Tada pasirinkime ką tik nubraižytą centrinę liniją, kaip mūsų veidrodžio liniją

7 - veidrodines asies parinimas

Dabar nubrėžkime žmogeliukio galvą. Pirmiausiai pratęskime savo centerlinę su nauja „Centerline“, tiesiog brėždami į viršų, Tada ant linijos galo nubrėžiame apskritimą, su apskritimo įrankiu.

8 - galva

O dabar susiekime galvą su kūnų. Laikydami CTRL pasirinkime apskritimą, tada kūno viršutinį kampą. Parinkčių lange pasirenkame „Coincident“ ryšį. Viskas gražiai ir puikiai apsibrėžia (angl. defined).

9 -galvos susiejimas

O dabar laikas sukurti uždarą kontūrą. Pasirenkame „Trim“ įrankį ir ištriname visas atviras, nereikalingas linijas.

10 - istrynimas

Galutinis vaizdas turi atrodyti maždaug taip. Ištrynus daug linijų, eskizo apibrėžimai taip pat išsitrynė. Norint tai pataisyti reikėtų pakankamai ilgai dėlioti pagalbines linijas ir matmenis, tačiau aš spėju, kad jūs to nenorite daryti. Nesvarbu – trimatis iškelimas dabar veiks puikiai. Brėžinio nebūtina „sukaustyti“ iki galo, svarbiausia nurodyti matmenis ten, kur norime, kad jie būtų tiksliai tokie, kokių mums reikia bei ten, kur žinome, kad forma turi išlikti tokia, kokia nubrėžta ir nenorime, kad kitos dalys brėžinyje nors kiek ją keistų.

11 - zmogeliuko eskizas

Pasirinkdami „Extruded boss/base“ iškeliame žmogeliuką iš dviejų matmenų pasaulio į mūsiškį trimatį!

12 - iskelimas

Puiku – turime beveik gyvą žmogeliuką! Ar jau galite pakeisti jį taip, kad turėtų šypseną?

13 - zmogeliukas