Atsiųskite mokomąjį modelį ir atidarykite jį su solidworks programa: https://drive.google.com/file/d/0B1sMEfEw2w1pVDJiM3RSMUhReVE/view?usp=sharing

1

Norint sėkmingai kurti modelius ir dirbti solidworks programa, svarbu išmokti gerai valdyti kamerą.

Laikant nuspaudus pelės ratuką galima sukioti modelį aplink paspaudimo tašką.

Sukiojant ratuką vaizdas yra atitolinamas arba priartinamas.

Sukioti kamerą galima ir naudojant rodyklių klavišus.

2

Paspaudus ant paryškintos VIEW ORIENTATION ikonos atsidaro kameros pasirinkimo meniu

3

Pažymėkite „View selector“ pasirinkimą

4

Apžiūrėkite laivą, suraskite jo pavadinimą.

Paspaudus ant viršutinės plokštumos jums atsuks kamerą į laivo denį.

VIEW ORIENTATION greitai galima išsikviesti paspaudus SPACE/TARPAS klavišą.

VIEW ORIENTATION funkcija praverčia, kai per daug atitolinus vaizdą jūsų modelis pranyksta. Tuomet paspaudus ant kurio nors vaizdo galima greitai grįžti prie modelio.

5

Pažymėkite laivo denį kairiu pelės klavišu. kad jis pamėlynuotų (Tokiu būdu pažymime plokštumą ant kurios norime braižyti brėžinį).

6

Pasirinkite Sketch meniu.

7

Jūsų vaizdas turėtų atrodyti taip:

9

Kariu pelės klavišu pasirinkite linijos braižymo įrankį.

10

Su linijos braižymo įrankiu apvedžiokite papildomą kajutės patalpą. Jei norite nustoti braižyti su įrankiu, paspauskite ESC klavišą.

delete

Jeigu nubrėžėte liniją, kuri jums netinka, tuomet nustokite braižyti su įrankiu (ESC). Pažymėkite jums netinkančia liniją kairiuoju pelės klavišu (Liniją, bet ne jos galų taškus) ir paspauskite DELETE klavišą klaviatūroje.

11

Taip turėtų atrodyti apvedžiotas kontūras (Juodos linijos).

12

Apvedžiojus kajutės kontūrą paspauskite ant Features meniu

13

Pasirinkite Extruded Boss/Base funkciją.

(Extruded Boss/Base funkcija iškelia nubraižytą uždarą kontūrą).

14a

Tempiant už rodyklės galima reguliuoti iškeliamos figūros aukštį.

14

Pažymėtoje vietoje galima nustatyti iškeliamo objekto aukštį.

Nustatykite kajutės aukštį 100mm.

15

Paspauskite žalią varnelę

16

Kitas žingsnis – iškirpti laivo langus.

Pažymėkite laivo šoną ir paspauskite Sketch.

17

Pasirinkite apskritimo braižymo įrankį.

Apskritimą pradedame brėžti nuo centro.

18

Nubraižę keturis apskritimus, pasirinkite Features meniu.

19

Pasirinkite Extruded Cut.

(Extruded Cut funkcija iškerpa modelio dalį pagal uždarą kontūrą.)

20

Nustatykite iškirpimo atstumą 5mm (Įrašykite skaičių 5mm).

 

21

Paspauskite žalią varnelę.

 

22

Jeigu teisingai iškirpote, langai turi atrodyti taip.

23

Kitas etapas: Kapitono tiltelio pabaigimas.

Pažymėkite plokštumą ant kurios nubraižyti durų ir langų kontūrai.

 

24

Paspauskite ant Sketch meniu, po to paspauskite Sketch.

 

25

Pasirinkite stačiakampių braižymo įrankį.

Apvedžiokite laivo tiltelio langų bei durų kontūrus

 

26

Pasirinkite features meniu.

Pasirinkite extruded cut funkciją.

27

Iškirpkite duris ir langus 5mm gylio.

Paspauskite žalią varnelę:

28

Tolimesnis etapas: žuvų saugyklos.

Pažymėkite su pele laivo denį.

29

Paspauskite Sketch.

Su braižymo įrankiais apvedžiokite saugyklų kontūrus.

30

Pasirinkite Extruded cut funkciją ir įkirpkite į laivo denį 20mm gylio saugyklas.

 

31

Paskutinis laivo gamybos etapas – vairas.

Kairėje pasirinkite Front plokštumą (Paryškinta geltona spalva paveikslėlyje).

Pradėkite braižyti su Sketch funkcija.

33

Apvedžiokite laivo vairo kontūrą su braižymo įrankiais.

34

Pasirinkite Extruded Boss/Base funkciją

Pasirinkite vienos vairo pusės dydį 3mm.

35

Paspauskite ant Direction 2 pasirinkimo (Direction 2 leidžia iškelti figūrą į kitą plokštumos pusę).

36

Nustatykite kitą vairo pusės dydį 3mm.

37

Paspauskite žalią varnelę.

top

Sveikiname, pabaigėte žvejybinį laivą.

Papildomos užduotys:

Suraskite laivo antenos vietą ir pridėkite ją prie modelio.

Pagražinkite laivą papildomais iškeltais ir iškirptais elementais.