Jei mylite kavą, būtų smagu personifikuoti savo priklausomybę unikaliu vartojimo įrankiu. Taigi – espresso puodelis. Kad būtų iš tiesų unikalus, prieš braižymą geriau pasidaryti eskizą su senoviniais įrankiais, kaip pieštukas ir popierius.

Eskizas

Taigi nubraižius savo eskizą, jei jaučiatės pakankamai drąsūs galite braižyti savarankiškai iki tol, kol reikės uždėti aselę, panaudojant „Swept Boss„. Šiame pavyzdyje naudosime Extruded boss/base ir Revolved Cut funkcijomis, taigi su jomis esate jau susipažinę. Pirmiausiai, be abejo, padarome puodelio  apačios skersmens eskizą. Kadangi espresso puodeliai yra maži, 35 mm, turėtų būti pakankamai.

1 - apskritimas

  Tada iškeliame su Extruded Boss. 50 mm aukštis bus pakankamas, ir ištraukti į šonus naudojame „Draft outward“  funkciją. Pastaba, „Thin Feature“ nepatarčiau naudoti, nes praplečiant ir naudojant thin, skylė pasidaro atvirkščia – t.y. plačiausioje vietoje susiaurėjimas. 2 - iskelimas Puodelio viršuje nubraižome vidaus iškirpimo eskizą.

3 - skyles eskizas

  Tada kirpdami su Extruded Cut  susiaurėjimo laipsniui uždedame tiek pat, kiek ir išplėtimui (12°, šiuo atvėju). 4 - puodelio vidaus iskirpimas Tada pasirinkus skersai puodelio einančia plokštumą, tarkime right, nubraižome viršaus iškirpimo eskizą.

5 - virsaus uzapvalinimo konturas

  Galėtume iškirpti su paprastu Extruded Cut, tačiau pasinaudodami Revolved Cut gautume malonesnį įdubimą, nei kietą iškirpimą. Revolved Cut  funkcija reikalauja ašies, apie kurią suksime iškirpimo tūri, taigi padedame ašį kur mums atrodo gerai. Siūlau paeksperimentuoti su įvairiais spinduliais, kad atrasti tas, kuris labiausiai jums patinka.

6 - uzapvalinimo spindulys

Pasirinkus Revolved Cut nepamirškite pasirinkti ir sukimo ašį, apie kurią iškirpsime tūrį.

7 - apvalinimo kirpimas

    Dabar laikas nubraižyti aselės formą. Pasirinkus plokštumą , kurioje norėtume turėti aselę (šiuo atvėju Right), nubraižome kelią, kuriuo keliaus aselės profilis.   8 - aseles forma1   Aselė, negali egzistuoti neprisitvirtinus prie puodelio, tačiau aklai braižydami, nesinori jos ir per daug įgrūsti. Taigi turime tiksliai nubraižyti aselės ir puodelio sujungimą. Tikslus arkų pririšimas yra šiek tiek sudėtingesnis ir reikalauja pagalbinės linijos. Nubraižus ją, laikydami CTRL pasirenkame liniją ir arką ir uždedame Tangent ryšį, kuris reiškia, kad linija lies arką, bet jos nekirs.

8 - pagalbine linija - tangent2

  Dabar, padarome pagalbinę liniją paralelę puodelio kraštui. Ir tada uždedame atstumą, kuriuo bus nutolęs. Aš nusprendžiau, kad mano aselės storis bus 6 mm, taigi palikdamas 2 mm turiu pilną 1 mm, arba pakankamai.

9 - pagalbine linija - parallel

  Aselės kelio gale, nubraižysime aselės profilį, o tam reikės pagalbinės plokštumos, taigi reikia iš karto pasiruošti tam. Nubraižome pagalbinę liniją, kuri bus Tangent galinei arkai, ir taip statmeną (Perpendicular) jai einančią liniją.

10 - pagalbine linija - perpendicular2

  Išsaugojus eskizą ir pasirinkus pagalbinę plokštumą (Reference Geometry > Plane ), pasirenkame žemyn einančią liniją ir uždedame jai statmeną apibrėžimą (Perpendicular ) , o antram apibrėžimui pasirenkame jai statmeną liniją ir uždedame sutampantį apibrėžimą (Coincident ) .

11 - pagalbine plokstuma2

    Dabar ant naujos plokštumos galime braižyti aselės profilį. Aš nusibraižiau 6×6 kvadratą, kurio centras yra aselės kontūro linijos pabaigoje, kurį panaudosiu kaip pagalbinį braižant tolimesnį profilį.


12 - aseles eskizas

 

Dabar nubraižome ašelės profilį. Prie kvadrato kampų pririšau keturias vienodas arkas, kurioms uždėjau  6 mm spindulį. Be abejo, galite padaryti kokį norite profilį.

 

13 - eskizo pagrazinimas

 

Dabar pasirinkus Swept Boss/Base  nurodome profilį ir kontūrą, kuriuo keliaus profilis.

 

14 - aseles iskelimas

 

Logotipui uždėti naudosime Wrap  funkciją, kuriai reikia, kad eskizas būtų lygiagriačioje plokštumoje su paviršiumi ant kurio dėsime. Taip pat, nepamirškite, kad Wrap  funkcija veikia tik ant Extruded Boss/ base  ir Revolved Boss/Base . 

Taigi lygiagrečiai plokštumai sukurti pasirenkame puodelio šono paviršių ir kitą plokštumą esančią statmeną mūsų norimai, šiuo atvėju Front. 

15 - logotipo pagalbine plokstuma

 

Ant naujos plokštumos nubraižome logotipo formą.

16 - logotipo eskizas

 

Tada pasirinkus Wrap nurodome puodelio šoną, ir pasirenkame logotipo eskizą. Taip pat turime pasirinkimų ką daryti su logotipu, galime iškelti (Emboss), iškirpti (Deboss) nurodytą atstumą, arba išraižyti (Scribe).

 

17 - wrap logo

 

 

Pasirinkus Mirror galime uždėti logotipą ir kitoje pusėje. Veidrodžio plokštumą pasirenkame vieną iš pagrindinių, šiuo atvėju Right. 

 

18 - mirror logo

 

Paskutinis akcentas yra neprivalomas, bet labai kietas. Espresso reikia išgerti labai greitai, vos tik įsipylus iš aparato, taigi puodeliui nėra reikalo stovėti ant stalo, taigi padarykime pagrindą apvalų, kad nenaudėliai, kurie leidžia kavai atvėsti būtų priversti ją išgerti.

Tam naudojame Dome  (kupolo) funkciją, kuriai reikia parinkti paviršių, ant kurio uždėsime kupolą ir taip pat nurodyti Eliptical Dome, kad kupolas tolygiai susisietų su aplinkinėm figūrom.

 

19 - dome

 

Skanaus – turime kavos puodelį, kurį galima atsispausdinti su keraminiu spausdintuvu ir į sveikatą gerti. Kaip savarankišką darbą, galima sukurti besiderinančią lėkštutę puodeliui. Tai būtų ypač svarbu, tiems kurie nusprendė pagrindą padaryti apvalų, kadangi puodelis greitai nusidauž aselę. Nepamirškite pasidalinti paveikslėliais su mumis.

20 - galutinis vaizdas