Surinkimo brėžiniai (Assembly) yra laiptelis aukščiau 3D projektavime, kadangi toks projektavimas mums leidžia sujungti detales. Pirmas dalykas, kurį mums leidžia padaryti surinkimo brėžinys, tai pridėti brėžiniams dar vieną papildomą dimensiją – judesį. Antra – surinkimo brėžiniai yra tai, kas leidžia sukurti realius daiktus, kurie bus pagaminti ne tik 3D spausdintuvų.

Prieš braižant surinkimo brėžinyje, reikia išmokti, kaip reikia detales sujungti. Šiam tikslui esu sukūręs detalių, kurias parsisiuntę galėsite surinkinėti.

Parsisiųsti detales (Japoniškas Namelis)

Pastaba: detalės sukurtos naudojant Solidworks 2013 mokomąją versiją, jums reikia tų metų, arba vėlesnių metų versijos, kad galėtumėte atidaryti šiuos failus.

Parsisiuntę, nepamirškite jų ir išskleisti 🙂 .

 

Pirmiausiai reikia sukurti naują surinkimo (Assembly) brėžinį – pasirenkame File>New>Assembly.

 

1 - assembly

 

 

Pasirenkame pirmą detalę kurią įkelsime į brėžinį. Pirma detalė įkelta į surinkimo brėžinį tampa atskaitos tašku, į kurį atsižvelgia visos kitos detalės. Todėl tobuliausia pirma detalė yra „Pamatas“. Pasirinkus „Browse“  suraskite kur išskleidėte parsisiųstas detales ir pasirinkite „Pamatai“ detalę.

2 - browse

 

Įkelkime antrą detalę – pasrinkus Insert Components, susirandame detalę „Pastatas“ ir ją įkeliame.

3 - pamatai

Surinkimo brėžinys dabar turėtų atrodyti maždaug taip. Nesijaudinkite, jeigu pastatas atsirado kažkur kitur, kol jis nepririštas, galite lengvai pajudinti, kur jums patogiau

4 - ikeltas pastatas

 

Laikas susieti pamatą su pastatu. Surinkimo brėžinio susiejimai yra daromi naudojant „Mate“, komandą. Pasirinkus ją, tada pasirenkame pastato apačios paviršių. 

5 - pasirenkame pastato apacia

Po to pasirenkame stačiakampį pamatų centre. Tada pastatas turėtų nusileisti (arba pakilti) iki pamatų lygio. Detalės yra susiejamos tokiais pačiais ryšiais kaip ir eskizo, ar 3D elementai braižant. Šiuo atvėju reiktų pasirinkti „Coincident“ susiejimą. Dažniausiai programa pati parenka Coincident. 

6 - pasirenkame pamatus

Nuslinkti pastatą į jo vietą, reikia pasirinkti kraštinę sieną ir atitinkamą briauną pamatuose. Juos irgi susieti „Coincident“ ryšiu.

7 - pastato siena ir pamatu krastas

Galiausiai pastatą nustumiame į jo vietą pasirinkę priekinę sieną ir atitinkamą briauną pamatuose.

8 - pastato uztvirtinimas

Įkelkite stogą ir susiekite su pastatu pasinaudodami punktyrinėmis linijomis ir „Mate“ funkcija. Detales galima susieti ne tik paviršiais ar briaunomis, bet taip pat nubraižytais eskizais. Šios punktyrinės linijos yra papraščiausi eskizai, esantys pastato ir stogo simetrijos ašyse. Surinkdami brėžinius, dažnai patogu nusibraižyti pagalbines formas, kurios susieja elementus.

9 - stogo asys

Susiejame likusią stogo ašinę liniją su pastato ašine linija.

10 - stogo uztvirtinimas

Įkelkite koloną ir susiekite jos apačią su pamato pagrindu, pasinaudodami „Mate“ funkcija.

11 - kolonos pritvirtinimas prie pamatu

Galutinai įtvirtinti koloną, pasirinksime stogo kampus ir kolonos centrinį tašką. Susiejame juos „Coincident“ ryšiu.

12 kolonos pritvirtinimas prie stogo

Viena, kolona yra nuobodu. Padauginkime kolonas pasinaudodami „Linear Component Pattern“ įrankiu, kuris nukopijuoja detales. Šiam įrankiui reikia nurodyti komponentą, kurį naudosime, kryptį, kuria komponentas bus kopijuojamas (tam pasirenkame pamato kraštą) ir taip pat atstumą.

13 - kolonos kopijavimas

Kolonų vis dar per mažai. Kadangi pastatas yra simetriškas, galime pasinaudoti veidrodiniu atspindžiu ir paspartinti kolonų pastatymą. Surinkime brėžinyje, galime susieti su bet kuriuo elementu iš bet kurio komponento. Taigi šiuo atvėju veidrodinei plokštumai pasirinksime „Plane 1“, esančią pastato detalėje (pasirinkite „Pastatas“ ir išsiskleis dizaino medis). Pasirinkus Plane 1 tada galime naudoti „Mirror Components“. 

14  pasirenkame simetrijos plokstuma

Mirror Components įrankis reikalauja Plokštumos (kurią jau pasirinkome) ir taip pat komponentų, kuriuos kopijuosime. Pasirinkite abi kolonas.

15 - veidrodines kolonos

Ir galiausiai nukopijuojame kolonas į pastato galą su Mirror Components. Šį kartą naudosime Plane 2 iš Pastato detalės ir kopijuoti pasirinksime visas 4 kolonas.

16 - veidrodines kolonos gale

Šaunu – ir štai turime surinkę jaukų japoniško stiliaus namuką. Siūlau patobulinti jį ir prijungti daugiau detalių, sėkmės ir nepamirškite mums atsiųsti savo brėžinių Screenshotų – mums visada įdomu 🙂

17 - surinktas namukas