Kalbėdami apie 3D braižymą, dažnai žmonės turi mintyse didžiuosius brėžinius – Lėktuvą, automobilį, laivą, povandeninį laivą, ar kosminį laivą (Iššūkis – kol kas dar niekas nėra jų sujungęs į vieną brėžinį). Mokytis sudėtinio braižymo (Assembly), pasirinkime šį kartą Automobilį.

Kaip visada, turime pradėti nuo vizijos, įkvėpimo ar idėjos. Neseniai labiausiai man įsiminęs automobilis yra „Disco Volante“ – italų automobilių perdirbinėtojų meistrų šedevras. Taigi siūlau jums patiems susirasti internete automobilį, kurį norite padaryti (paieškos lauke pridėkite „Blueprint“), o šioje pamokoje įkvėpimo semsimės iš Disco Volante (kuris beje reiškia – skraidanti lėkštė).

 

alfa-romeo-disco-volante-7

Šaltinis: http://designcollector.net/files/alfa-romeo-disco-volante-7.jpg

 

Turėdami pavyzdį iš kurio braižysime , dabar galime pradėti. Iš karto galiu prisipažinti, kad nepavyko pilnai išgauti fantastinių italų meistrų formų, ir tai reikalautų tikrai daug pastangų, tačiau nenusiminkime ir bandykime vis tiek.

Surinkimo brėžinio pirma dalis yra automobilio korpusas. Pirmą dalį nubraižome arba patys savarankiškai, arba sekdami Korpuso pamoką:

A0 - korpusas

 

Pasidarius Korpusą, tada laikas pasidaryti Ratą. Vėlgi, galite sukurti ratą patys, arba sekti pamoką – tačiau jeigu norite sumažinti kančių skaičių, kurios gali atsirasti, jeigu ratai nebus gero mastelio nusibraižus paprasčiausią skridinį, reiktų jį įkelti į surinkimo brėžinį ir pasižiūrėti kaip atrodo.

Rato pamoka:

b13 - ratas

 

 

Taigi turėdami ratą ir korpusą, galima pradėti juos sujunginėti.

Pasirenkame File>New>Assembly

1 Assembly

 

Lange pasirenkame Browse ir susirandame kur yra padėti mūsų korpusas ir ratas. Jeigu dar jų neišsaugojote faile, dabar pats laikas tai padaryti.

2 Asm - Begin asembly2

 

Įkėlus korpusą pasirenkame Insert Components ir susirandame ratą.

3 - insert component

Dabar yra dvi geros galimybės – 1) arba jūs sukūrėte tiktai rato cilindrą ir jį pakeisti skausmo daug nesukels, arba 2) – jūs išmokote tvarkingai dirbti, ir iš karto darėte ratus, tokio dydžio kokio jums reikia. Nes kitu atvėju bus 3) – atsitiks, kaip jau išeis.

Taigi priminsiu kaip reikia pasimatuoti dydžius.  Pasirenkame Evaluate funkcijų kortelę ir pasirenkame Measure funkciją. Tada pasirenkame du taškus, linijas, paviršius ir t.t., kuriuos norime pamatuoti.

Šiuo atvėju matau, kad mano ratų arkos yra apie 150 mm pločio (braižiau nematuodamas – mano kaltė), taigi reikia atitinkamai pakeisti ir rato dydį.

4 - measure

Norint taisyti detalę Assembly rėžime, paspaudžiame dešinį mygtuką ir paspaudžiame Edit Part.

[Kietas faktas: bet kokie pakeitimai Assemblio brėžinyje automatiškai pakeis ir tos detalės brėžinį ir taip pat atvirkščiai. O kadangi prie šių detalių galime susieti ir kitas detales, tai reiškia, kad bet koks menkiausias pakeitimas, kaip drugelio efektas pereis per visą brėžinį jį pakeisdamas. Didelė tikimybė, kad jį pabloginant, bet projektuojant mastant į priekį, jis gali pataisyti visą brėžinį ir sumažinti darbą reikalingą perbraižyti kažką valandomis, ar net dienomis. Bet aš kalbu per daug į priekį.]

5 - edit part

Susiradę eskizą, jį pataisome į tokį dydį, kokio mums reikia – šiuo atvėju – 145 mm.

6 - edit sketch

Pabaigę – išsaugojame detalę su Save Part. 

7 save part

 

Pasukti detalę į apytikslę poziciją naudojame Move Component>Rotate Component funkciją. Su ja pasukame ratą, maždaug taip, kaip reikia (nebūtina tiksliai). 

8 - rotate component

Susiekime ratą su korpusu, panaudodami Mate  funkciją, tada pasirinkę rato diską ir korpuso plokštumą (šiuo atvėju Front). Tada pasirenkame Parallel ryšį, dabar mums reikia, kad ratai būtų atsukti reikiamu kampu į korpusą.

9 - Mate

Šiame žingsnyje grįžau į rato braižymą, ir uždėjau ratlankius ir pataisiau visa kita. Taigi siūlau ir jums grįžti į rato pamoką.

Antras ryšys kurį uždėsime ratui, tai atstumas, iki viršaus. Pasirinkus padangos cilindrinį paviršių ir iškirptą ratų arkos paviršių uždedame atstumo apibrėžimą (šiuo atveju 5mm).

 

10 - rato su pagrindu mate

 

Dabar braižysime ašį. Pirmiausiai pasirenkame plokštumą, kurioje ašis sieks ratą. Tada pasirenkame Insert Components>New Part, tai reiškia, kad kursime naują dalį, iš karto ją susiedami su jau esančiomis surinkimo brėžinyje (labai patogu).

11 - nauja detale

Susiedami su rato centru, nubraižome tokio pačio skersmens, kaip ir padaryta skylė ašies skersmenį. Šiuo atvėju 20 mm, bet galima ir susieti su Corradial apibrėžimu.

12 - asies skersmuo

Iškeliame ašį – kol kas nesvarbu kiek. Pabaigę išsaugojame detalę.

13 - asies iskelimas

Atsidarome Korpuso detalę, ir joje nubrėžime laikiklius ašiai. Pasirinkus vaizdą iš priekio (šiuo atveju – right plokštuma), nubraižome apytiksliai kraštą sekatį konturą, kurį iškelsime, pro ratų arką.

14 - asies laikiklio eskizas

Pasirenkame Extruded Boss/Base, ir papildomai pasirenkame Offset, su šia funkcija, kėlimas bus vykdomas nukėlus plokštumą nurodytu atstumu. Mums reikia to, kad forma neišlystų už bendrų linijų.

15 - asies laikiklio iskelimas

Pasirinkus plokštumą, ant ką tik nubraižyto laikiklio nubraižome skylės eskizą ( šiuo atvėju 20 mm). Susiejame jį su Concentric apibrėžimu su ratu. Taip skylė visada eis per ašį, net jeigu ir sugalvotume pajudinti ratą.

16 - concentric asies skyle

Iškirpus ašies laikiklio turėtų atrodyti maždaug taip. Prieš pabaiginat, taip pat padarome veidrodinį atspindį, kad būtų laikiklis kitoje pusėje ir tada išsaugojame korpuso detalę.

17 - iskirpta asis

Atsidarius ašies detalę, pataisome ją ir uždedame diską, kuris prilaikys ašį, kad ji neišslystų.

18 - sutrumpinta asis su uztvirtinimu

Pasirinkus Insert Components įkeliame ratą.

19 - insert component - ratai

Reikia ratą pastatyti į jo vietą. Pasirinkę rato galinę plokštumą ir ašies laikiklio plokštumą, naudodami Mate funkciją susiejame paraleliai (parallel).

20 - paralel mate

Pasirinkus du apskritimų kraštus (Edge), susiejame juos Concentric.
21 - concentric mate
Jeigu iki šiol dar neišsaugojame Ašies kaip naujos detalės, dabar pats metas. Pasirinkus Edit Part ir tada pasirinkus Save As nurodome, kad išsaugosime atskirai – Save Externally .
22 - save asis
Tai padarius ašį galime įkelti, kaip dar vieną detalę.
23 - asies ikelimas
Pasirinkus ašies galo ir rato vidinės skylės plokštumas susiejame jas Coincident ryšiu. Jeigu reikia, pasinaudojame Anti-Align funkcija ir apsukame ašį taip, kad ji būtų reikiama kryptimi.
24 - coincident mate

 Susiejame ašį ir ratą Concentric apibrėžimu.

25 - concentric mate

Pasirinkus ašies galo plokštumą ir ašies laikiklio vidinę plokštumą susiejame Distance ryšiu, tokiu atstumu, kokį uždėjome kitame rate.

 26  - distance mate

 

Įdėsime galinius ašių įtvirtinimus. Tam reikės atidaryti korpuso detalę ir pasirinkus atitinkamą Boss Extrude elementą jį tiesiog pratęsti. Kita pusė automatiškai prasitęs, kadangi ji yra veidrodinis atspindys.

27 - galiniu ratu itvirtinimai

 

Ant galinės ašies laikiklio nusibraižome ašies skylę. Kad lygis būtų toks pat, pasinaudojame horizontalia pagalbine linija, susiedami ją su ratų centru.

28 - galiniu asiu skyles

 Iškirpus ašių skyles, įkeliame naują ašį ir pririšame ją prie skylės su Concentric ir Distance ryšiais.

29 - galine asis

Įkeliame ratus, kitą ašį ir susiejame juos taip, kaip ir priekiniu ratus.

Turėdami bendrą vaizdą, galime pabandyti taisyti bet kokius neatitikimus, arba tai kas negražiai atrodo. Pavyzdžiui galinės ratų arkos, labai jau per didelės, šiuo atveju. Taigi pasirinkus Edit Part  ir susiradus dešinį plokštumos eskizą, galima pataisyti liniją ir taip gauti tobulą formą.

30 - ratu arkos

Paskutinis akcentas yra užapvalinti kraštus pasinaudojant Fillet funkcija.

31 - uzapvalinimas

Automobilio paruošimas spausdinimui

Norint paruošti modelį spausdinimui reikia jį paversti į realius matmenis, kuriuos naudosime.

Taigi pirmiausia reikia pasimatuoti esamo modelio gabaritus. Tarkime automobilio tarpašinį atstumą.

Tam pasinaudojame Evaluate> Measure funkcija, ir pasirenkame ratų šoninius paviršius.

c1 - tarpašinis išmatavimas

Žinodami atstumą, galime atlikti paprastą matematiką ir pasiskaičiuoti, kokiu santykiu mums reikia sumažinti visas detales. Formulė yra tokia:

Santykis =  [ norimas dydis ] / [esamas dydis ] ;

Atspausdintam automobiliui ašims galime panaudoti degtuką, taigi reiktų tarpašinį atstumą pasirinkti maždaug degtuko pločio – taigi 50 mm, turėtų būti maždaug gerai. Taigi šiuo atveju :

Santykis = 50 / 419,89 = 0,119 ;

Turėdami santykį, dabar galime pasinaudoti mastelio funkcija.

Atskirai atsidarę detalę, pasirenkame Insert>Features>Scale . Dialogo lange įvedame santykį. Failą išsaugojame kaip atskirą detalę.

c2 - kuno skalinimas

Tą patį padarome su ratais, atsidarę atskirai ratų failą.

c3 - ratu skalinimas

Puiku, esame pasiruošę spausdinimui.

O kaip uždėti veidrodėlius, lempas ir langus, lieka jūsų individualiam darbui ir ambicijoms. Smagaus darbo.

automobilio modelis