Solidworks nėra idealiausias įrankis kurti 3D meninius modelius, tačiau yra pakankamai galingas, kad galėtume išbandyti.

Pabandykime padaryti gracingą kvadratinę katę.

F8BCD00Z

Pradėkime pasirinkdami dešinę plokštumą (right plane)

1 - right plane

Tada su stačiakampio įrankiu nupiešiame galvą. Uždedame matmenis, kadangi jų mums vėliau reikės kai norėsi pritaikyti proporcijas, tačiau kadangi tai meninis braižymas, per daug nesivarginsime apibrėždami visus matmenis. Stačiakampio matmenys – 150 x 200

2 - galva

 

Iškeliame stačiakampį 150 mm.

3 - galvos istempimas

 

Pasirenkame galvos šoną ant kurio brėžime kūną

4- sonine siena

 

Nubrėžiame pirmą stuburo pusę. Atkreipkite dėmesį, kokį stačiakampio įrankį naudojame. Šiame pratime naudosimės trijų taškų kampiniu stačiakampiu (3 point corner rectangle). Šis įrankis mums leidžia braižyti stačiakampį bet kokioje pozicijoje jį įtvirtinant erdvėje trim taškais, taigi tai mums bus tobula.

5 - stuburo pirma puse

 

Dabar sudedame kūno matmenis – 150 aukštis – 300 ilgis , o kampas nuo galvos kampo yra nutoles 50 ir 50 mm.

6 - stuburo matmenys

 

Puiku, dabar nubrėžkime antrą stuburo dalį. Vietoje, to kad kiekvieną kartą kraštinėse dėtume matmenis, pasinaudosime apibrėžimais (relationships). Laikydami  CTRL pasirenkame stačiakampių kraštines ir uždedame vienodą apibrėžimą („equal“).

7 - stuburu suvienodinimas

 

Išsaugojus eskizą, reikia jį iškelti su Extruded boss/base. Tačiau kadangi sukūrėme du skirtingus kūnus, reikia mums juos pasirinkti atskirai, kadangi Sw jų neras. Paspaudžiame ant „selected contours“ langio ir  ploto eskize.

8 - dvieju kunu iskelimas

Iškelkime 150 mm – tiek pat kiek ir galvą

9 - stuburu plotis - 150

 

Ar jau matote katės forma? Bet kuriuo atvėju, uždėkime kojas. Pasirenkame kūno šoną, nuo kurio braižysime kairės pusės kojas.

10 - sono pasirinkimas

 

Nubraižome šlaunį, kurios matmenys yra 200x50mm . Kad sujungtume šlaunį su kūnu, laikydami Ctrl pasirenkame atitinkamus kampus ir apibrėžiame naudodami Sutapimo apibrėžimą („Coincident“).

11 - kojos prijungimas prie stuburo

 

Pridedame blauzdą – šį kartą 180×50 mm. tam kad viskas vyktų greičiau – susiejame „equal“ apibrėžimu atitinkamas kraštines.

12 - blauzda

 

Nubrėžkime leteną. 50x70mm dydžio.

13 - letena

Dabar nubrėžkime galinę koją su tokiais pat matmenim, tačiau kitaip pasikreipusią. Galinės kojos pėdos turės liesti žemę, taigi turime parinkti „Horizontal“ apibrėžimą letenos apačiai.

14 - galine kaire koja

 

Pataisykime kojas taip, kad jums gražiai atrodytų. Patarimas: tam kad lengviau būtų slankioti kojų pozicijas, įtvirtinkime vieną koją – pasinaudokime „fix“ apibrėžimu. Tai padarius reikės ištrinti prieš tai padėtus matmenis, kadangi jie išmes „overdefined“ klaidą ir pageltonuos. Taip pat patogumui galime nusipiešti žemės liniją, kuri išeina iš galinės letenos.

15 - fix priekine slauny

 

Kai esame patenkinti kojų pozicijom – išsaugojame jas.

16 - reikia ištrinti matmenisDabar iškeliame kojas 50 mm link centro.

17 - kaires kojos

Dabar kitoje pusėje nusibraižome priekinę dešinę koją, tokiais pat matmenim kaip ir kaires kojas.

18 - desine priekine koja

 

Tada apibrėžiame letenos apačią su kairės galinės letenos apačia – pasirenkame bendrą liniją („Collinear“).

19 - sulyginam letenas

Nubrėžiame galinę koją ir supozicionuojam, taip kaip mums gražu. Vėlgi, jeigu reikia įtvirtiname su „fix“ šlaunį, kad ji per daug nejudėtų.

20 - galine desine koja

Iškėlus turime kojas ir jau turime keturkojį gyvuną – valio.

21 - keturkojis gyvunas

Dabar laikas padaryti panašesnį į katę. Uždėkime uodegą, kuri turi būti per vidurį. Bet norint, kad ji būtų per vidurį, mums reikia susikurti pagalbinę plokštumą, esančią per vidurį.

Pasirenkame Pagalbinė geometrija > plokštuma („Reference geometry> Plane“) . Tada pasirenkame vieną šoną kaip pirmą nuorodą („first reference“).

22 - reference plane 1

 

Tada kitą šoną, kaip antrą nuorodą („Second reference“). Automatiškai atsiranda apibrėžimas nurodantis, kad naujai sukurta plokštuma bus lygiai per vidurį abiejų plokštumų („Mid Plane“). Kaip tik tai ko mums ir reikia.

23 - reference plane 2

 

 

Pasirinkus naują plokštumą ir paspaudus ant jos eskizą („Sketch“), galime pradėti braižyti uodegą.

24 - vidurines plokštumos piešimas

 

Nubraižome uodegą taip, kaip mums atrodo gražu. Nepamirškime visų uodegos elementų susieti „equal“ ryšiais, kad uodega atrodytų lygesnė.

25 - uodegaDabar uždėkime kaklą. 50 mm plotis atrodo pakankamai gerai.

26 - kaklas

 

Dabar laikas iškelti, tačiau neskubėkime. Tam kad iškėlimes būtų lygiai per vidurį ir nereiktų per daug galvos sukti, pasirenkame vidurio plokštumos iškėlimą („Mid plane“). Tai reiškia, iškelimas bus automatiškai daromas į abi puses po lygiai nustatyti dydžio – tobula.

27 - midplane iskelimas

Dabar linksmiausia dalis – akcentai, kurie pavers brėžinį kate. Pasirinkime galvos šoną, ant kurio uždėsime ausį.

28 - ausies plokštuma

 

Dabar nubraižome. ausies formą.

29 - ausis

 

Turime vieną ausį.

30 - viena ausis

Uždėkime simetrišką ausį kitoje pusėje – pasirinkime Mirror funkciją. Tada, kaip veidrodžio plokštumą pasirenkame mūsų vidurinę plokštumą („Mirror face/plane“), o kaip elementą, kurį kopijuosime, pasirenkame ausį („Features to Mirror“).

31 - antra ausis

 

 

Uždėkime ūsus. Pasirinkus galvos priekį (dažnai vadinamą veidu), eskize nubrėžkime ūsus. Braižymui naudokime trijų taškų arką (3-point arc).

32 - usas

 

Nubraižius norimą ūsų kiekį, reikia iš jų padaryti plotą. Kadangi Solidworks trimačią formą gali sukurti tik iš ploto (linija nėra plotas). Pasinaudosime perkėlime funkcija („Offset entities“).

33 - usu offset

 

Pasirinkus visu ūsus, užduodame matmenį, kuriuo perkeliame naujas linijas. ( 2 mm atrodo gerai).

34 - offset dydis

 

Tada galiausiai reikia padaryti iš linijų plotą, juos sujungiant linijos įrankiu.

35 - usu ploto padarymas

 

Pagaliau iškelkime ūsus.

36 - usu iskelimas

 

Osom – turime kačiuką .

38 - kates vaizdas

Sugalvojau – padarykime statulėlę – tačiau tam dar reikia statulėlės pagrindo. Pasirenkame letenų apačia ir ten nubrėžiame pagrindo stačiakampį.

39 - statuleles pagrindas

 

Tada pagrindą iškelkime.

40 - kate su pagrindu

 

Dar kažko trūksta. Padarykime pagrindą nuožulnų pasirinkdami „chamfer“ funkcija.

41 - pagrindo krastu nukirtimai

 

Pagaliau – turime katės statulą. Senovės egiptiečiai būtų patenkinti.

42 - kates statulele

Iki pasimiautymo 🙂

neko in polished copper