Namas – tai vieta, kurioje jaučiamės saugūs ir laimingi. Jau pirmojoje 3D meno pamokoje galime susikurti savo namą!

Solidworks (SW) aplinkoje svarbiausia yra paprastas eskizas. Vadinamas dviejų matmenų eskizu (2D Sketch), kuris pasitelkiant funkcijas ir parametrus yra paverčiamas trijų matmenų objektą (3D). Taigi, norint pradėti braižyti 3D, turime pradėti nuo 2D.

Pasirenkame „Sketch“ (eskizo) funkcijas, įrankių juostoje. Paspaudus sketch, reikia pasirinkti plokštumą, ant kurios braižysime. Tarkime „top“ (viršutinė).

1 sketchas

 

Pasirenkame stačiakampio braižymą. Kursiorių nuvedame prie susikertančių raudonų rodyklių – ten yra mūsų koordinačių pradžia. Visada yra gera praktika pradėti braižyti nuo koordinačių ašių pradžios, o dar geriau, kad figūros simetrijos ašys eitų per pradžią, nes per jas einančios plokštumos palengvina ir pagreitina darbą.

2 kvadratas

 

Taigi, nubraižome stačiakampį. Pastebėkite juodas ir mėlynas linijas. Juodos linijos reiškia, kad elementas yra pilnai apibrėžtas – tai reiškia kad programa gali surasti kur erdvėje orientuojasi taškai. Mėlynos, reiškia, kad elementas nėra apibrėžtas. Visada yra svarbu pilnai apibrėžti savo elementus, nes sudėtingėjant brėžiniams, nesuprasite iš kur atsiranda klaidos.

3 nubraižytas kvadr

Taigi, kaip apibrėžti? Reikia matmenų, t.y. pasakyti, kokio ilgio yra kuri linija ar skermens kuris apskritimas. Pasirenkame „Smart dimension“ (išmanūs matmenys), ir spaudžiame vieną kraštinę. Nuvedame šiek tiek į šoną ir paspaudžiame, kurioje vietoje norime matyti matmenį. Suveskite, kokio dydžio stačiakampio norite.

4 matmenys

Taip pat ir kitai kraštinei.

5 apibrėžti matmenys

Kadangi brėžinys nesudėtingas, apibūdinti brėžinį [Define sketch] (visas mėlynas linijas pakeisti juodomis) užteko tiesiog dviejų matmenų. Išsaugome eskizą ir tada išsaugome brėžinį File>Save, arba patikima funkcija Ctrl+S. Stenkitės saugoti dažnai, kad padaryti pakeitimai nedingtų kam nors nutikus kompiuteriui.

6 eskizo isaugojimas

Laikas gerinti mūsų piešimo įgūdžius! Pasirenkame „Features“ (funkcijos) įrankių juostą ir pasirenkame „Extruded boss/base“ (išstumtas pagrindas).

7 extruded

Paspaudžiame mūsų pieštą stačiakampį ir pasirenkame kiek norime jį iškelti.

8 - extrude

 

Galime tempti už rodyklės, kaip kokie dizaineriai, bet rimti inžinieriai viską tiksliai suveda kairėje esančiame parametrų lange!

 

9 - extruded2

Uždėkime stogą. Bet pirmiausia reikia susirasti priekį – paspaudžiame tarpą ir iššokusiame lange du kartus paspaudžiame „Front“ (priekis).

10 front orientacija

Tada pasirenkame plokštumą (paspaudžiame ant priekyje matomo stačiakampio šono, jis pamėlynuoja), tuomet radedame naują brėžinį ant pasirinkto stačiakampio veido pažįstamu „Sketch“ mygtuku.

Darykime trikampį stogą. Tam reikės nusibrėžti trikampį su linijomis. Pasirinkę liniją, braižome nuo vieno kampo į viršų – braižome nesvarbu kaip, po to nustatysime tiksliai.

11 linijos

Pabaigę braižyti trikampį (nepamirškite nubrėžti ir linijos apačioje), atkreipkite dėmesį į apatinę liniją. Ji pajuodavusi, nes ji yra susieta su stačiakampio gretasienio sienomis!

12 trikampis

Mums liko apibrėžti likusias 2 stogo trikampio kraštines. Susipažinkime su labai patogia funkcija – „Relations“ (santykiai).

 

Paspaudžiame ir laikome Ctrl, tada pasirenkame (paspaudžiame) vieną ir kitą kraštine. Jau galite atleisti Ctrl. Kairėje atsiradęs langas mums leidžia pasirinkti kokius santykius šie elementai gali turėti. Eskizuose yra trys elementai – taškas, linija ir apskritimas. Ir visi jie turi skirtingus santykius tarpusavyje. Šiuo atveju dvi linijos – mums reikia, kad jos būtų vienodos – pasirenkame „Equal“.

13 relations

Tada belieka uždėti stogo aukštį – pasirenkame „Smart dimension“, ir paspaudžiame ant viršutinio taško ir apatinės linijos. Kaip matote, trikampis pajuodavo, nors tik uždėtas vienas matmuo!

14 trikampio matmenys

Išsaugome trikampį ir vėl pasirenkame „Extrude boss/base“ funkciją. Reikėtų pasirinkti patogesnį vaizdą. Įspaudžiame pelės vidurinį mygtuką ir sukame vaizdą.

15 vaizdas

Vėlgi, galime braižyti iš akies, meniškai, bet rimti inžinieriai renkasi atitinkamas funkcijas. Pakeičiame braižymo kryptį ir tada pasirenkame „Through all“ funkciją, kuri automatiškai suras trimačio eskizo kraštą ir iki jo iškels 3D vaizdą.

16 through all

Puiku, jau turime namo formą! Bet jis nuobodus, reikia gražinti. Pradėkime nuo kamino.

Paspaudus tarpą pasirenkame „Bottom“ (apačią). Ant jos nubraižome kamino skylę. Uždėjus kraštinės matmenis, jie nepajuodavo, nes neužfiksavome dar matmenimis, kur šio stačiakampio kraštinės yra erdvėje. Tuojau tuo pasirūpinsime!

17 kaminas

Uždėkime matmenis tarp eskizo kraštinių ir 3D maketo kraštinių.

18 kaminas2

Išsaugome eskizą ir tada su „Extruded Boss/base“ funkcija, kaip kokie dizaineriai iškeliame iš akies, kiek tiktai norime savo kaminą!

19 kamino iškelimas

Bet palaukime, kaminas juk turi būti tuščiaviduris, kad rūktų dūmai ir tilptų dovanos per Kalėdas! Pasirinkime „Thin feature“ funkciją, kuri aplink mūsų eskizą aplipdo vientisą kūną (solid body angl., labiausiai paplitusia terminologija). Tada, kaip rimti inžinieriai pasirenkame kokio storio sienelė turėtų būti, kad kaminas būtų tvirtas ir viskas tilptų.

20 kamino sienele

Puiku turime kaminą, pro kurį greičiausiai tilps ir Kalėdų senis su dovanomis!

Tačiau iš kur žinosime apie gražų orą lauke, jeigu neturime langų!?

Ant priekinės plokštumos nubraižome stačiakampį. Dabar padarykime jį kvadratu – su Ctrl pasirinkę kraštines, padarome jas vienodas „Equal“, tada sužymime matmenis.

21 langas

18 kaminas2

Gal suprojektuokime ir duris, ką manote?

23 durys

Nubraižę ir sudėją durų matmenis išsaugojame eskizą.

 

O dabar iškirpkime duris ir langą.

 

„Features“ juostoje pasirenkame „Extruded cut“ funkciją. Tada pasirenkame kiek norime iškirpti.

24 iskirpimas

Puiku, turime namą. Dabar galime jį nuspalvinti! Pasirenkame „Edit appearance“ spalvotą rutuliuką.

25 namas

Dešinėje esančiame meniu, pasirenkame, kaip norime, kad atrodytų mūsų namas. Pasirinkus skirtingas plokštumas, galima jas padengti skirtingomis medžiagomis! Sėkmės eksperimentuose! Jeigu nesiseks, rašykite info@robotikosmokykla.lt Jeigu seksis, irgi rašykite, parodykite, kas pavyko!

26 namas