Pasirenkame plokštumą, ant kurios braižysime. Braižome pasirinkę Front plokštumą.

1

Pasirinkę funkciją Line, nubrėžiame puodelio dugno formą, žiūrint iš šono. Mums prireiks 3 linijų.2

Ištriname vidurinę liniją, ir jos vietoje, pasirnkę funkciją Spline, nubrėžiame naują. Taip pat šios funkcijos pagalba nubrėžiame šoninę liniją, kuri bus mūsų puodelio siena.

 

3

Smart Dimensions funkcijos pagalba nusistatome mūsų puodelio dydžius. Įsijungus funkciją, ji patamsėja. Pelytės pagalba pasirenkame du taškus, tarp kurių norime nustatyti atstumą. Pasirinkus abu taškus, atsiranda galimybė įvesti dydį – jį ir įvedame.

4

Norime turėti puodelio dugną, kuris nėra kampuotas, tad kelių linijų susikirtimo taškus užapvaliname. Laikydami CTRL klavišą, pasirenkame dvi linijas, kurių susikirtimo tašką norime suapvalinti ir pasirodo funkcija MakeTangent. Ją ir pasirenkame. Tai padarome du kartus: su linijomis, pažymėtomis 1 ir su linijomis, pažymėtomis 2. Rezultatas pateiktas paveikslėlio dešinėje pusėje apačioje.

5

Sutvarkome puodelio sienelę taip, kad ji nebūtų visiškai tiesi, o kažkiek lenkta. Pažymime šoninę liniją. Pasirenkame ant jos esantį tašką, pažymėtą 1. Pažymėjus tašką, atsiranda rodiklytė, žyminti pusę, į kurią linija bus iškreipta. Tuomet pasirenkame tašką, pagal kurį bus iškreipiama linija, pažymėtą 2. Tuomet renkamės funkciją Horizontal (3) ir spaudžiame žalią patvirtinimo mygtuką (4). Gautas rezultatas pateiktas dešinėje.

6

Pasirinkę rodyklę (1), ją atsitraukiame į kairę pusę (2), tuomet pasirenkame tašką, pažymėtą 3 numeriu. Puodelio kraštas bus šiek tiek palygintas pagal vertikalę. Pasirinkę tašką nr3, renkamės funkciją Vertical (4) ir patvirtiname savo veiksmą (5).

7

Nusibrėžiame liniją, aplink kurią puodelis gaus savo apvalią formą, pasinaudodami funkcija Line. Jos pradžią pažymime ties puodelio centru ir brėžiame vertikalią. Taip pat nusibrėžiame horizontalią liniją iki puodelio krašto. Tuomet viską patvirtiname ir pasirenkame menių žymeklį Features. Atsidarius Features dalies pasirinkimams, mus reikalinga dalis Revolved Boss/Base.

8

Renkamės vertikalią liniją, kaip centrą, ant kurio „užvyniosime“ savo puodelį. Patvirtiname savo pasirinkimą ir matome rezultatą.

9

Pradėsime brėžti auselę. Susikuriame naują plokštumą, ant kurias bus kuriama puodelio laikymo auselė. Pradedame kurti kreivę, kuri bus pagrindas puodelio auselei.

Pasirenkame funkciją Spline, nusibrėžiame liniją ant puodelio šono. Ši funkcija pasirenkama tam, kad vėliau būtų galima pakeisti linijos formą.

11

Nurodome matmenis (atstumą nuo kraštų), kurioje vietoje tiksliai turi būti linija.

12

Keičiame linijos formą: pasižymime liniją, susirandame vidurio tašką ir už jo paėme, patraukiame į šoną.

13

Funkcijos Centerline pagalba, nusibrėžiame pagalbines linijas. Pagal jas nustatysime pasvirimo kampus galutinei auselės formai.

14

Pasirinkę viršutinės pagalbinės rodyklės tašką, kurio pagalba galime keisti jos kryptį, nukreipiame į viršų.

15

Smart Dimension pagalba nustatome kampą tarp viršutinės pagalbinės rodyklės ir pagalbinės linijos. Taip pat keičiame pagalbinės rodyklės ilgį, tiesiog ją patempę į šoną ir nustatę dydį. Tokiu pačiu principu nustatome kampą tarp apatinės pagalbinės rodyklės ir apatinės pagalbinės linijos. Pagalbinių rodyklių pagalba nustatoma auselės išpūtimo dydis. Galite pabandyti tą dydį pakeisti ir stebėkite, kas vyksta. Sutvarkę viską, patvirtinkite (1) ir uždarykite brėžinį (2).

16

Pradedame brėžtį auselės storį. Visų pirma susikuriame naują plokštumą pasirinkdami Right Plate -> Reference Geometry -> Plane -> Pasirenkame tašką, kurioje ta plokštuma turi būti -> Patvirtiname.

17

Nusistatome, kad naudojama plokštuma žiūrėtų tiesiai į mus. Pasižymime plokštumą ir atsiradusiame lange pasirenkame dešinią apatinę ikoną.

18

Pasižymime kreivę ir nusibrėžiame stačiakampį, kurio centras ir yra kreivės viršutinis taškas. Tam naudojame funkciją Center Rectangle. Nustatome stačiakampio matmenis. Tai bus mūsų auselė.

19

Apvaliname stačiakampio kampus, kad puodelį būtų maloniau paimti į ranką. Pasirenkame funkciją Sketch Fillet, nusistatome kampo apvalumo spindulį, pasižymime visus kampus ir patvirtiname savo pasirinkimą.

20

Brėžiame pačią auselę. Pasirenkame kortelę Features -> Swept Boss/Base -> Pirmasis langelis (nr 2) pažymimas renkantis pagrindą, kuris nustato auselės storį, o antrasis langelis (nr 4) pasirenkamas, norint nustatyti auselės formą. Patvirtiname savo pasirinkimą.

21

Apvaliname auselių tvirtinimo prie puodelio dalį. Pasirenkame funkciją Fillet, tuomet nustatome spindulį auselės jungimosi prie puodelio apvalumo. Ir galiausiai patvirtiname savo pasirinkimą.

22

Beliko tik išpjauti puodelio vidų, kad galėtume iš jo gerti arbatą. Tam naudojama funkcija Shell. Ją pasirinkę tiesiog nustatome puodelio sienelės storį, pasirenkame puodelio viršų ir patvirtiname savo apsirinkimą.

23

Norėdami gerti arbatą iš ergonomiško puodelio, turime užapvalinti jo briaunas. Tai darome pasirinkę funkciją Fillet, tuomet pažymime Full round fillet ir pagal nurodymus, nustatome, ką norime apvalinti. Galiausiai patvirtiname savo pasirinkimą.

24

PUODELIS NUBRAIŽYTAS, beliko tik jį pasigaminti. Tai, žinoma, pavyzdinė puodelio forma, o Jūs, naudodamiesi pateiktais patarimais, nusibraižykite savo unikalios formos puodelį 😉