Šioje pamokoje susipažinsime, kaip Unity“ žaidimų kūrimo platforma (daugiau apie ją čia) sukurti virtualią realybę.

Virtualios realybės pasaulis išskirtinis tuo, kad galime naudodami trimačio vaizdo akinius ir giroskopą turintį prietaisą (telefoną, Oculus Rift“) stipriai įsijausti į sukurtą pasaulį, tarytum iš tiesų jame būtumėme.

Ši pamoka skirta virtualios realybės sukūrimui naudojant Android“ telefoną, turintį giroskopą, ir Google Cardboard“ akinius.

Jei nesimokote robotikos mokykloje ir tai darote namuose, jums šiai pamokai reikės:

Google Cardboard – Tai yra kartoninis prietaisas skirtas žvelgti į mūsų sukurtą virtualią realybę.

Unity – Tai yra platforma kurioje kursime virtualią realybę.

CardboardSDK – Įrankiai kuriais naudosimės. 

AndroidSDK – Įrankis skirtas kurti Android APK formato programas.

Įrankiams patartina sukurti atskira aplanką.

 

1 žingsnis. Atidarę Unity“ ir prisijungę spaudžiame New Project“.

VR-1

2 žingsnis. Parenkame projektui pavadinimą ir saugojimo vietą. Saugojimo vieta pamokai būtų aplankas ant ekrano pavadinimu VRVardas (naudojame savo vardą). Renkamės Create Project“.

Screenshot (4)

 

3 žingsnis. Ištriname „Main Camera“ – kadangi mes kursime VR“ žaidimą, mums paprasta kamera nereikalinga.

Screenshot (6)

4 žingsnis. Įkeliame darbo su Cardboard“ įrankius. (Dirbant Robotikos mokyklos laboratorijose, įrankius galime rasti darbalaukyje (Desktop)\Biblioteka\Programavimas\VR Unity)

 

5 žingsnis. Kadangi dirbame su nauja Unity“ versija ir nesiruošiame programuoti ar keisti įrankių, nepasirenkame Legacy“ bei Editor“ aplankų. Tada spaudžiame Import“.

Screenshot (10)

 

6 žingsnis. Sumažiname įrankių juostos objektų skalę, kad galėtume perskaityti pilnus objektų pavadinimus.

Iš aplanko „Assets->Cardboard->Prefabs“ pasirenkame „CardboardMain“ ir įkeliame jį į mūsų sceną. Taip mes ką tik įkėlėme specialią virtualios realybės kamerą, kuri leis mums dairytis aplink ir jaustis patekus į savo sukurtą pasaulį!

 

VR-7

7 žingsnis. Sukuriame paprastajį 3D objektą – kubą.

VR-8

8 žingsnis. Pakeičiame kubo koordinates Z ašyje. Tai galima atlikti dviem būdais, pakeičiant padėties Z ašies skaičių, arba tiesiog patraukiant jį už rodyklėlės.

VR-9

 

9 žingsnis. Pridėkime kubui komponentą New Script“ (Naują programą/veiksmų planą).

VR-10

 

10 žingsnis. Pavadinkime tą programą Spin“. PASTABA: Programos pavadinimas privalo būti iš dydžiosios raidės ir neturėti didžiųjų pavadinimo viduryje.

VR-11

11 žingsnis. Randame mūsų programą aplanke Assets“ ir atidarome ją.

VR-12

12 žingsnis. Ištriname programos turinį, pakeičiame jį šiuo kodu ir uždarydami išsaugojame:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Spin : MonoBehaviour
{

public float speed = 10f;

void Update ()

{

transform.Rotate(Vector3.up, speed * Time.deltaTime);

}

}

 


13 žingsnis. Išbandome ir stebime ar pavyko spausdami mygtuką Play“!

VR-17

14 žingsnis. Sukonstruosime mūsų rezultatą į žaidimą ir kelsime į telefoną. Tam renkamės File->Build & Play“.

VR-18

15 žingsnis. Renkamės Android“ aplinką ir einame į Player Settings“.

VR-19

16 žingsnis. Nustatymuose pradžiai parenkame programos kryptį, Landscape Left“ ir pereiname į Other Settings“.

VR-20

17 žingsnis. Pakeičiame Bundle Identifier“ į com.VardoInicialai.VRProject.

VR-21

18 žingsnis. Spaudžiame Build“ ir parenkame Darbalaukį (Desktop“), saugojame pavadinimu VRVardas (naudojame savo vardą).

VR-22

 

Jeigu jūsų Unity“ pareikalaus Android Root“ aplankalo, mokantis Robotikos Mokykloje jį rasite (D:\Users\Public\Desktop\Biblioteka\Programavimas\VR Unity\android-sdk-windows), jeigu mokotės savarankiškai prie savo asmeninio kompiuterio, tai yra AndroidSDK aplankas kurį jūs parsisiuntėte iš ankščiau.