+37061237700 [email protected]

RAKETOS GAMYBA ( I PAMOKA)

01.

Atidarome SolidWorks programą. Spaudžiame „New“ ir „Part“. Pasirenkame „Feature“ kortelę bei spaudžiame „Extruded Boss/Base“ parinktį. Pasirenkame „Front“ plokštumą. Tuomet pasirenkame „Sketch“ kortelę ir renkamės „Line“ funkciją.

02.

Brėžiant liniją nuo pradinio kordinačių taško (centre x;y raudonos kordinačių ašies) ir lygiagrečiai jam, šalia linijos atsiranda geltonas kvadratėlis su brūkšneliu. Jei paspausite ant šio kvadratėlio pelytės kairiuoju klavišu, tuomet gausime horizontalią liniją. Šią liniją galėtumėme pasukti kampu bei kitaip pakreipti tik ištrynę linijos horizontalumo savybę paspaudę klaviatūroje „Delete“.

 

03.

Raketa susideda iš dviejų pagrindinių dalių – pagrindo (kur randasi „varikliai“) ir korpuso. Pradėsime nuo korpuso. Nupiešti reikės tik pusę korpuso, kadangi apsuksime aplink savo ašį brėžinį ir gausime visą korpusą. Brėžinys turi atrodyti maždaug taip:

04.

Nusibrėžę brėžinį išmatuojame jį pasirinkę „Smart Dimension“ funkciją.

05.

Visi žinome, kad raketos „nosis“ turi apvalią formą, todėl sujungsime linijų galus apskritimo lanku. Spaudžiame „3 Point Arc“ (apskritimo lankas, brėžiamas pagal 3 taškus) ir pradedame brėžti apskritimo lanką.

06.

Spustelkite pelytės kairįjį klavišą ant pirmos linijos laisvo galo (matome, kad iš paskos tempiame liniją) – tai 1-as taškas.

07.

Spustelkite pelytės kairįjį klavišą ant antros linijos laisvojo galo (2-as taškas), spustelkite pelytės kairįjį klavišą ant apskritimo lanko linijos(3-as taškas). Toliau spauskite žalią varnelę „OK“ (kairiajame kampe). Spauskime Sketch > Smart Dimension. Tuomet spustelkite pelytę ant apskritimo lanko, paspauskite kairįjį mygtuką ir kortelėje „PropertyManager“ skiltyje „Parameters“ atsiradusiame laukelyje pakeiskite „Radius“ reikšmę į 5 mm.

08.

 Pasirenkame „Feature“ kortelę bei spaudžiame „Revolved Boss/Base“. Ši komanda apsuka brėžinį 360 laipsnių kampu.
Pasirinkę komandą turime nurodyti, kuri brėžinio kraštinė bus sukimo ašis. Pasirenkame ilgiausiąją vertikalią kraštinę – raketos išilginį centrą.

09.

Spauskite žalią varnelę „OK“.

Pagamintą modelį išsaugome.

Galite apsukti šią pagrindinę raketos dalį (korpusą) aplink, paspaudę pelės vidurinį mygtuką ir vedžiodami į šonus. Taip pat galite pritraukti ir nutolinti modelį sukdami pelės ratuką.